Coronavirus nieuws (update 07-06-2022)
In Nederland zijn er op het moment van dit schrijven geen beperkingen meer. In het buitenland kan dit anders zijn. U bent zélf verantwoordelijk én verplicht tijdens de reis in binnen- en buitenland de juiste en geldige documentatie bij u te hebben zoals bijvoorbeeld identificatie (paspoort of ID-kaart) én Coronatoegangsbewijs (papieren of/en digitaal in de vorm van een applicatie op uw mobiele telefoon) indien dit nodig is voor het land wat u gaat bezoeken (PAS OP: het kan zijn dat voor u persoonlijk extra documenten nodig zijn om te reizen, zoals bijvoorbeeld een medisch paspoort o.i.d.).
U kunt op diverse manieren informeren naar de juiste documentatie, zoals bij het gemeentehuis van uw woonplaats of bijvoorbeeld de website van de Rijksoverheid.
Tip: vòòrdat u een reis boekt, kijk eerst zélf of al uw documenten nog in orde zijn. Is dat niet het geval, check of u nog voldoende gelegenheid heeft dit tijdig in orde te maken! Annuleert u een reis doordat bijvoorbeeld uw documenten niet tijdig in orde zijn, dan treden de annuleringsregels in werking.
COVID-19 AANPASSINGEN, check: www.rijksoverheid.nl/vervoer taxi & touringcar
​
Annuleert u binnen de 7 werkdagen uw reis of kunnen wij u op de dag van vertrek niet meenemen omdat er twijfel is m.b.t. uw gezondheid, dan treden de bekende reguliere annuleringsregels in die vermeld staan op onze website én onze brochure
Actuele Covid-19 regels over reizen in Nederland: Reiswijzer
Benieuwd naar de regels in de touringcar?
Kijk op de volgende officiële site: KNV
​
Covid-19 maatregelen in het buitenland.
Bij het reizen in het buitenland zijn wellicht andere regels dan in Nederland en uiteraard wilt u goed voorbereid op reis! U kunt alle actuele informatie raadplegen door op de volgende link te klikken naar de officiële website; Nederlandwereldwijd
U kunt ook kijken op de speciale, Nederlands-talige, web-pagina van de ANWB: Reiswijzer
Wat gebeurd er met mijn betaalde reissom in geval van annulering door Gilbert Reizen vanwege de Corona crisis?
Als u later dit jaar nog een reis bij ons heeft geboekt dan wordt het betaalde bedrag, in overleg, “verplaatst” naar een andere reis.
Heeft u dit jaar geen andere reis geboekt of wilt u het reeds betaalde bedrag terug?
Wij werken NIET met zogeheten “Corona-vouchers” of tegoedbonnen dus krijgt u het betaalde bedrag gewoon op uw rekening terug gestort zoals u dit van ons mag verwachten.